Business manerer gælde såvel interviewere som ansøgere

Dagens jobansøgere oplever en mangel på høflighed, det er alt for almindeligt. Virksomheder er oversvømmet med ansøgere til hver åbning og mange viser manglende respekt for jobsøgende ved at undlade at reagere på deres ansøgninger.

De fleste arbejdsgivere anmodning CV’er og anden dokumentation, sendes via e-mail. Lejlighedsvis kan de bruge den gammeldags metode-den anonyme postboks. Den enorme mængde af programmer gør det synes vanskeligt at svare personligt på hver enkelt. Men teknologien er der til at svare på alle.

De fleste e-mail-programmer har mulighed for at sende et automatisk svar at lade sagsøgerne ved, at deres oplysninger er modtaget og hvordan og hvornår de vil blive underrettet om et interview eller manglen på samme. Hvis programmet er håndteret via brevpost, kan et generisk brev genereret og sendt med de samme oplysninger. Der er ingen undskyldning for at forlade ansøgere i mørke.

Efter et interview fortsætter arbejdsgiverne deres tankeløshed. Ansøgere får at vide, de vil blive kontaktet inden for en vis tid, men det sker aldrig. Med søgningen indsnævret, bør antallet af opkald eller bogstaver være overskueligt. Mennesker, der når dette niveau i interviewet proces fortjener en opfølgning. De har brug at vide, hvis position er blevet udfyldt, eller hvis processen fortsætter.

Overvej det pr for organisationen. Den person, der gælder for jobbet og er behandlet lurvet af en organisation har venner og bekendte, som de er tilbøjelige til at fortælle. Endvidere, at ansøgeren måske en dag være en indflydelsesrig forretningsmand med en lang hukommelse når det kommer til at vælge forretningsforbindelser.

Jobsøgende er kunder, også, og bør modtage det samme niveau af kundeservice som alle andre.

(c) 2006, Lydia Ramsey. Alle rettigheder forbeholdes. Genudskriv rettigheder, så længe artikel og by-line er offentliggjort intakt og med alle links gjort levende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *