Multi-kanal detail – nøglen til succes

Modning af multi-kanal handel

Flere og flere detailhandlere er ved at indse fordelene ved multi-kanal detailhandel. Leveraging brand equity i flere touchpoints har bevist, at drive loyalitet og interaktion blandt forbrugerne. Med trends tydeligt viser internettet som den kernekomponent at pre-køb forskning, mursten og mørtel mærker kan dårligt-råd til at tage en vent og se tilgang, som den vedrører core multi-kanal tilbud.

Tre kerne forbedringer skal udføres fejlfrit for at have en virkelig multi-kanal integration:

• I butikken knytte kiosker

Udnytte den e-handel butik i et miljø, i butikken løser grundlæggende ud af stock situationer, giver en ny kanal for op/cross sælger, og maksimerer rentabiliteten pr. kvadratfod.

• I butikken pickup

Indarbejde køb online og afhentning i butikken funktionalitet eliminerer barriere af skibsfarten i online salg ligningen. Med forsendelsesomkostninger at være nummer et driveren til hvorfor shoppere vælger ikke købe online – initiativet bidrage til at mindske centrale kundeservice baseret Køb hæmmere mens drive incremental salg i butikken trafik. Løsningen giver også ekstra komfort og tilfredshed for forbrugeren, som de ikke længere behøver at vente på at modtage deres merchandise.

• I butikken returnerer

Returnering af varer, der blev købt online, i butikken, kan bringe mange back-end teknologi flaskehalse på radarskærmen. Fremsynede detailhandlere skal præcist knytte deres ordredata forarbejdning og lager for at styrke service medarbejdere med de data, de skal forene og lukke transaktion effektivt på POS.

Langsom behandling og en dårlig returnere erfaring vil næsten erodere en forbruger forhold, det var dyrt at starte og vedligeholde.

At få organisationen på bord med ændring

Kan være en udfordrende overbevisende topchefernes at disse initiativer levere ROI, men denne udfordring blegner i sammenligning med hvad står i din butik netværks. Perspektiv ændringer inden for de menige medarbejdere i din organisation vil vise sig for at være din mest skræmmende opgave, som det vedrører disse initiativer.

Inden for alle tre af de ovenstående løsninger integrerer web transaktionen med den fysiske butik. Butikken er den sidste brik i puslespillet i alle tre scenarier, hvilket gør det til det mest afgørende element til at levere en ordentlig transaktion. Hvis dine medarbejdere ikke udføre ordentligt på dette niveau, vil resultatet være en un-udnyttede løsning, eller endnu værre, en kunde perspektiv at dine medarbejdere er inkompetente.

Nøglen er at få dine medarbejdere på linje med multi-kanal forandring. Dette sker ved at køre to centrale operationelle strategier sammen med en multi-kanal teknologi løsning.

• Uddannelse

Butikscheferne skal tage føringen i forståelsen af multi-kanal løsninger, mens førende indsats for at kopiere denne viden blandt kundeorienterede medarbejdere.

Før løsningen lanceringen, skal du sørge for at kommunikere den interne og eksterne værdi blandt manager base, oprette en løsning håndbog for medarbejder spørgsmål og bringe ledere til hjemmekontoret til en ½ dags workshop bliver eksperter ret før løsningen går Live.

• Incitamenter

Medarbejdere skal føle, at web-genereret ordren stadig har nogle fordele til dem. At drive ansvarlighed, nogle typer af gulerod skal gives til at sikre, at medarbejderne har grund til at behandle den web-drevet transaktion alvorligt.

Fordi i-opmagasinere ansatte modtage bonusser for comp salg, skabe nogle slags awards program for effektivitet som det drejer sig om multi-kanal løsninger i butikken. Eller give et stykke af alle web salg, fordelt på et regionalt grundlag.

Forstå dynamikken i dine medarbejdere – hvordan de virker og hvad der motiverer dem. Ved at lukke hullerne i uddannelse og incitamenter, bliver multi-kanal succes meget tættere på at blive virkelighed.

Craig Smith

Trinity indsigt LLC